FAQ

Veel gestelde vragen (FAQ)

 

Wordt de zijkant van een canvasdoek ook bedrukt?

Ja, het beeld wordt rondom gedrukt, ook op de zijkant. U kunt het canvasdoek dus gewoon zonder lijst aan de muur hangen. Kiest u ervoor om het canvasdoek in te lijsten dan adviseren we u voor het canvasdoek met een 2cm dik frame te kiezen. Voor de grotere maten zal een iets groter deel van de afbeelding op de voorkant terecht komen dan bij de kleinere maten.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij berekenen u tijdelijk geen verzendkosten!

Leveren jullie ook lijsten?

Ja, voor grotere aantallen (> 10 st.) kunnen wij tegen zeer scherpe prijzen bijpassende baklijsten leveren. Neem hiervoor contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Maken jullie ook speciale bestellingen / projecten?

Zeker. Indien u sterk afwijkende wensen heeft (zoals een speciale uitvergroting van een deel van een kunstwerk) of een heel project met ons wil doen dan kunt u uiteraard even contact met ons opnemen.

Hebben jullie de canvasdoeken en Art wallpapers op voorraad?

Nee, we hebben geen voorraad. Gezien het groot aantal verschillende maten en uitvoeringen worden alle orders van de reproducties speciaal voor u op maat geproduceerd.

Haast, haast, haast

Indien u haast heeft met uw bestelling kunnen we u doorgaans prima helpen. Neem hiervoor even contact met ons op, dan overleggen wij de mogelijkheden voor het plaatsen van een spoed order. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.

Hoe scherp worden de schilderijen en Art wallpapers?

Om een goed idee te geven van de echte scherpte van de bronmaterialen waarmee wij werken zijn er bij elk werk een of meerdere detail opnames van het bronbestand toegevoegd. Dit zijn details uit het betreffende bronbestand op ware pixelgrootte op uw scherm. Hierdoor kunt u de kwaliteit hiervan nog beter beoordelen. Hoeveel detail u hiervan terugziet op uw reproductie is afhankelijk van de gekozen grootte.

Waarom zijn niet alle maten beschikbaar voor alle schilderijen?

Omdat de beeldverhoudingen (breedte : hoogte) van de diverse originele schilderijen verschillend zijn zou het niet mooi zijn om sterk afwijkende maten aan te bieden. Er zou dan te veel van het originele beeld afvallen om een mooi resultaat op te leveren. De beeldverhouding moet daarom in de buurt van het originele werk liggen. Daarnaast is het van belang dat het beschikbare werk qua resolutie voldoet aan de kwaliteit die wij hanteren. Sommige schilderijen zijn daarom in kleinere maten verkrijgbaar.

Mijn muurmaat is anders dan het Art-wallpaper dat u levert, wat nu?

Het Art-wallpaper zal nooit exact overeenkomen met uw muurmaat. Kies daarom altijd een Art-wallpaper op de maat die tenminste even groot of groter is dan uw muur. U kunt dan tijdens het aanbrengen zelf een keuze maken welk deel van de afbeelding u wilt gebruiken op de muur.

Worden de canvasdoeken in China nageschilderd?

Nee, de canvasdoeken en Art Wallpapers zijn geen in China nageschilderde werken. Dit zou te veel afbreuk doen aan het originele werk. Hoewel het idee van een handgeschilderd doek in eerste opzicht aantrekkelijk lijkt, is de afwijking t.o.v. het echte werk vaak groot. De fijne nuances en het meesterschap van het originele werk zijn eigenlijk alleen te vatten met moderne reproductietechnieken zoals die gebruikt worden door ons. Voor onze producten gebruiken wij een zeer fijne digitale reproductietechniek.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van de werken van uw keuze is afhankelijk van de uitvoering. De levertijden voor het maken van een Art-wallpaper is bijvoorbeeld langer dan van een canvasdoek of een plexiglas fine-art print. Wij vermelden daarom bij uw bestelling een geschatte maximale levertijd. In het bestelproces houden we voor de gehele order het artikel met de langste levertijd aan.

Waar kan ik informatie krijgen over mijn bestelling?

De voortgang van uw bestelling kunt u altijd terugzien in uw mailbox. Bij elke wijziging in uw order voortgang wordt u op de hoogte gehouden middels een e-mail. Ook vindt u hierin veelal uw track&trace nummer van de vervoerder. Met vragen omtrent de voortgang van het vervoer en de aflevering kunt u met dit nummer contact opnemen met de vervoerder. Indien u andere vragen heeft, neemt u dan gerust telefonisch contact met ons op.

Hoe moet ik mijn bestelling betalen?

U kunt het bedrag van uw bestelling veilig online overmaken via uw eigen bank middels een iDEAL betaling. Nadat u uw bestelgegevens hebt opgeven wordt u automatisch doorverwezen naar de SSL beveiligde betaalportal 'betaal-veilig' van LimeLight B.V. Via deze beveiligde omgeving wordt contact gemaakt met uw eigen bank. Nadat uw betaling via iDEAL is afgerond ontvangt u een bevestiging van uw bestelling en betaling via het door u opgegeven e-mailadres. Indien u niet kunt betalen met iDEAL verzoeken we u uw order te plaatsen in het bestelsysteem en daarna voor de betaling contact op te nemen met ons.

Ik bestel zakelijk, zit er BTW op mijn bestelling?

Ja, het totaalbedrag van uw bestelling is inclusief BTW. Hoeveel BTW er in het totaalbedrag zit staat tevens vermeld op uw factuur welke u kunt opnemen in uw boekhouding.

Zit er kleurverschil tussen de producten op de website en de uiteindelijk fysieke producten?

Ja, er kan in principe een klein kleurverschil zijn. Foto's op een website (en weergegeven via een computerscherm) worden anders opgebouwd dan drukkleuren (RGB i.p.v. CMYK). Hoewel de verschillen doorgaans minimaal zullen zijn, kan er een verschil ontstaan, de grootste factor hierin is waarschijnlijk de individuele kleurafstelling van uw eigen monitor.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Zolang uw bestelling nog niet de status 'in productie' heeft, kan deze nog worden gewijzigd. Omdat de order speciaal volgens uw specificaties w.b.t. materiaal, maat en afbeelding wordt geproduceerd is het niet mogelijk in een later stadium van het proces nog wijzigingen aan te brengen.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Indien uw bestelling aantoonbare fabricagefouten bevat kunt u deze retourneren en zullen wij deze kostenloos herstellen of een nieuw exemplaar sturen. In het geval van retouren i.v.m. fabricagefouten dient u binnen een werkdag na levering van uw product contact op te nemen met ons. In overleg zal een passende oplossing aangeboden worden. Eventuele verzendkosten voor het retourneren zijn voor de verzender. In het geval van voorraadartikelen (zoals bij ansichtkaarten) heeft u een wettelijke bedenktijd kopen op afstand van 7 werkdagen waarbinnen u uw bestelling kunt retourneren naar Limelight BV Singel 159A, 1012VK Amsterdam. In het geval van maatwerk (bij bijv. de canvasdoeken, Art-wallapers, etc) is er geen sprake van een zichtperiode. LET OP: Neem vooraf contact met ons op voordat u de goederen terugstuurt, dat voorkomt teleurstellingen of misverstanden.

Zit er garantie op de producten?

Wij garanderen de kwaliteit van de geleverde producten omdat wij uitsluitend met hoge kwaliteit materialen werken. Fabricagefouten dient u binnen een werkdag na ontvangst van de goederen per e-mail of brief aan ons te melden. Overige gebreken worden door ons hersteld binnen een periode van 1 jaar indien uw klacht gegrond wordt verklaard door ons. U dient hiervoor uw product(en) aan ons te retourneren voorzien van een duidelijke omschrijving van uw klacht en uw originele aankoopnota. Binnen 2 weken na ontvangst zal er contact met u opgenomen worden over de behandeling van uw klacht.

Wat te doen bij geschillen?

Uiteraard doen wij er alles aan om onze klanten tevreden te stellen. Indien er een blijvend geschil ontstaat tussen koper en de verkopende partij dan kan dit uitsluitend op basis van Nederlands recht bij de daartoe bevoegde instantie kunnen worden beslecht.

Is het houten spanframe zichtbaar?

Nee, het houten frame dient alleen om het canvasdoek op te spannen. het zal uiteindelij niet meer zichtbaar zijn in het eindresutaat.